Η κατάκτηση της Ευρωλίγκας από τον Ολυμπιακό μέσα στο ΟΑΚΑ δεν έφερε μόνο ένα ακόμα ευρωπαϊκό τρόπαιο στον Πειραιά. Δημιούργησε και μια πραγματικότητα που ορισμένοι δυσκολεύονται ακόμη να αποδεχθούν.
Γι’ αυτό και όσο περνούν οι εβδομάδες, αντί η συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από τον πρωταθλητή Ευρώπης, επιχειρείται διαρκώς να μεταφερθεί σε οτιδήποτε άλλο μπορεί να αλλάξει την ατζέντα. Μια δήλωση, μια ατάκα, μια μεταγραφή, μια θεωρία. Οτιδήποτε αρκεί για να απομακρύνει το ενδιαφέρον από το γεγονός που εξακολουθεί να προκαλεί τον μεγαλύτερο πόνο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ακολουθείται αυτή η συνταγή. Όταν η πραγματικότητα δεν εξυπηρετεί το αφήγημα, επιστρατεύεται ολόκληρος ο επικοινωνιακός μηχανισμός για να δημιουργήσει μια καινούργια συζήτηση. Όχι γιατί αλλάζει το αποτέλεσμα, αλλά γιατί επιχειρεί να μειώσει τον αντίκτυπό του.
Μόνο που το αποτέλεσμα δεν αλλάζει.
Ο Ολυμπιακός κατέκτησε την Ευρωλίγκα. Σήκωσε το τρόπαιο στο κλειστό του Αμαρουσίου, γράφοντας μία από τις πιο εμβληματικές σελίδες της ιστορίας του.
Από εκεί και πέρα, ο καθένας μπορεί να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί αυτή την πραγματικότητα. Άλλοι με ψυχραιμία και αυτοκριτική. Άλλοι με καθημερινή παραγωγή θεμάτων που αλλάζουν συνεχώς το επίκεντρο της συζήτησης.
Ο Ολυμπιακός, πάντως, δεν έχει λόγο να ακολουθήσει αυτό το παιχνίδι. Η απάντησή του δόθηκε εκεί που μετράει περισσότερο: στο παρκέ.
Και όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να μεταφέρουν τη συζήτηση αλλού, το βασικό γεγονός της χρονιάς παραμένει αμετάβλητο.
Η Ευρωλίγκα βρίσκεται στον Πειραιά. Τα υπόλοιπα είναι απλώς διαχείριση της ήττας.
