29/06/2025
GOSSIP SLIDER

Κινέζοι για Βαγγέλη Μαρινάκη: Ο Έλληνας βασιλιάς της ναυτιλίας αντιμετωπίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες

Αίσθηση προκάλεσαν στην Κίνα οι δηλώσεις του Βαγγέλη Μαρινάκη, στο 19ο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 31 Μαρτίου.

Ο επικεφαλής του Capital Maritime Group δήλωσε τα «τελευταία 10-15 χρόνια, λόγω του τρόπου με τον οποίο αναπτύχθηκε η ναυπηγική βιομηχανία, οι πλοιοκτήτες δεν είχαν συχνά άλλη επιλογή από το να εξετάσουν το ενδεχόμενο ναυπήγησης στην Κίνα για τρεις βασικούς λόγους: Πρώτον, λόγω της διαθέσιμης χωρητικότητας. Δεύτερον, λόγω του ανταγωνιστικού κόστους. Και τρίτον, γιατί τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν βελτιώσει σημαντικά την ποιότητά τους. Σε πολλές περιπτώσεις, τα πρότυπα τους πλησιάζουν εκείνα των κορεατικών ή ακόμα και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Ως αποτέλεσμα, ένας μεγάλος αριθμός πλοίων—που ανήκουν τόσο σε εισηγμένες όσο και σε ιδιωτικές εταιρείες παγκοσμίως—έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα».

«Αυτήν τη στιγμή, βλέπουμε ναυλωτές – ακόμη και σε διαπραγματεύσεις ναυλώσεων, είτε μακροχρόνιες είτε βραχυχρόνιες, να προσπαθούν να αποφύγουν πλοία κινεζικής ναυπήγησης. Ορισμένοι το κάνουν για να διαπραγματευτούν καλύτερα ναύλα – άλλοι ανησυχούν πραγματικά για τους κινδύνους, ιδιαίτερα όταν τα φορτία μεταφέρονται από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Απλώς δεν θέλουν να αναλάβουν το ρίσκο», συμπλήρωσε.

«Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, θα δημιουργηθεί μια αγορά δύο ταχυτήτων και, στο τέλος ο καταναλωτής θα πληρώσει το τίμημα. Το κόστος των παραδιδόμενων εμπορευμάτων θα είναι υψηλότερο, ειδικά για προϊόντα που εισάγονται ή εξάγονται από τις ΗΠΑ με πλοία που δεν έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα. Πιστεύω ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από όσο όλοι θα θέλαμε», τόνισε.

Ως κεντρικός ομιλητής στο φόρουμ εκείνη την ημέρα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης σημείωσε πως στρατηγική για το μέλλον είναι «να συνεχίσουμε τον εκσυγχρονισμό του στόλου μας και να παραμείνουμε εξαιρετικά ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και τους τελευταίους κανονισμούς του ΠΟΝ (IMO). Παρόλο που η διοίκηση Τραμπ μπορεί να μην προωθήσει τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς στις ΗΠΑ, παραμένουμε προσηλωμένοι στη μείωση των εκπομπών και στην προστασία του περιβάλλοντος».

«Πληρώνουμε ένα επιπρόσθετο κόστος (premium) για τη ναυπήγηση πλοίων φιλικών στο περιβάλλον καθώς και πλοίων διπλού καυσίμου. Για ένα διάστημα θα υπάρξει μια μεταβατική φάση όπου θα χρησιμοποιούμε λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, παρότι δεν έχουμε δει ακόμη τους ναυλωτές, ή τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να πληρώνουν επιπρόσθετα premium. Παρόλα αυτά έχουμε επεκτείνει τη ναυπηγική μας δραστηριότητα σε πλοία εμπορευματοκιβωτίων με τεχνολογία διπλού καυσίμου για εμπορευματοκιβώτια. Έχουμε μια μακροπρόθεσμη οπτική και πιστεύουμε ότι τελικά θα αποδώσει», είπε.

Σύμφωνα με τον Βαγγέλη Μαρινάκη η κυβέρνηση Τραμπ «υιοθετεί τη σωστή προσέγγιση απέναντι στον πόλεμο Ρωσίας- Ουκρανίας». «Τα τελευταία τρία χρόνια, η Ευρώπη δεν κατέβαλε καμία σοβαρή προσπάθεια για να σταματήσει αυτόν τον πόλεμο. Αθώοι άνθρωποι -ιδιαίτερα παιδιά- πεθαίνουν. Και μετά από τρία χρόνια, δεν υπάρχει κανένας λόγος για να συνεχιστεί αυτό. Είναι παράλογο και πρέπει να σταματήσει. Αυτές είναι οι προσωπικές μου απόψεις για τις οικονομικές προοπτικές της Ευρώπης και το μέλλον της ναυτιλίας», ανέφερε.

Να αναφερθεί ότι εάν σε κάθε πολύ μεγάλο μεταφορέα αργού πετρελαίου (VLCC) 300.000 τόνων επιβάλλεται τέλος 1.000 αμαρικανικών ανά καθαρή χωρητικότητα, το κόστος κάθε εισόδου σε λιμάνι θα είναι 100 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, «που κανένα πλοίο δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά», τονίζεται στο κινεζικό δημοσίευμα το οποίο τιτλοφορείται: «Ο Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας αντιμετωπίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες!».

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *